Лисотер /Лицотер, Лисотери/ дн. Περιστερά
Селото се намира в областта Нестрамкол на 34 км югозападно
от Костур и на 9 км югозападно от Нестрам, в северните поли на пл. Грамос, на
десния бряг на р. Бистрица..
При преброяването от 2001 г. е посочено като бивше село от тогавашната
община (дем) Нестрам (Несторио), префектура Костур (Кастория).
В края на ХІХ в. селото е в Костурска каза на Османската
империя. Но не е отбелязано в статистиката на В. Кънчов и от секретаря на
Българската екзархия Д. Мишев.
След Балканските войни селото влиза в пределите на Гърция.
Според Симовски населението на с. Лисотери е от гърци
качауни.
Според преброяването от 1920 г. в селото живеят 89 жители,
от които 42 мъже и 47 жени.
През 1928 г. е прекръстено на Перистера и е посочено, като
съставно село от община Нестрам.
Според преброяването от 1928 г. в него живеят 104 жители, от
които 47 мъже и 57 жени. В селото не е настаняван бежанец след 1922 г. За това
относно етническата принадлежност на населението може да се приеме за вярно
твърдението на Симовски, че населението е било гръцко.
През 1940 г. населението нараства на 114 жители, като мъжете
и жените са по равен брой 57 .
Според статистиката от 1945 г. в селото живеят 100 човека.
По време на гражданската война селото е обезлюдено и такова
остава до 1951 г.
Надморската височина, на която се е намирало селото е 1149
м.
В интернет пространството, в
книги, документи и спомени не съм срещнал да е споменат някой като жител на
това село.
Личишча дн. Πολυκάρπι
Селото се намира на източния бряг на Костурското езеро,
точно срещу Костур /15 км по шосето/ и на 1 км северно от Маврово. Край селото
минава Стара река, която в миналото е заблатявала целия район.
При преброяването от 2001 г. селото е съставно от тогавашната
община (дем) Македони, префектура Костур (Кастория).
В началото на ХІХ в. френският консул при Али паша Янински –
Франсоа Пуквил пише за селото, че се състои от 50 семейства българи и
турци.
По време на Кресненско – Разложкото въстание от 1878-1879 г.
жители на селото вземат участие в него като четници.
Според статистиката на Шинас от 1886 г. в селото живеят 340
християни и 500 турци.
Според статистиката на В. Кънчов от 1900 г. Личища има 270
жители българи и 120 турци, административно числящо се в областа Пополе.
В началото на ХХ в.
Личища е едно от малкото чисто патриаршистки села в Костурско. По данни на
секретаря на екзархията Д. Мишев през 1905 г. в Личища има 560 българи
патриаршисти – гъркомани и в селото функционира гръцко училище, в което се учат
25 ученика, обучавани от един учител.
Гръцката статистика от с. г. представя селото като смесено
гръко-турско с 340 жители гърци и 500 турци.
Според Георги Константинов /Бистрицки/ Личишча преди
Балканската война има 50 български и 50 турски къщи.
В 1911 г. в Личишча е построено ново гръцко училище в
неокласически стил, а през 1913 г. е осветена църквата „Света Варвара“.
След Балканските войни селото влиза в пределите на Гърция.
Според списъка от 1913 г. в селото живеят 380 жители, от
които 207 мъже и 173 жени.
През 1918 г. селото е обявено като съставно село на община
Черешница.
Според Милойевич селото се състои от 70 славянски -
християнски и 95 турски къщи.
Според преброяването от 1920 г. в селото живеят 585 жители,
от които 282 мъже и 303 жени.
Според Пелагидис през 1924 г. от селото са изселени 20 мюсюлмански
семейства с обща численост 250 човека, и на тяхно място са заселени 31 бежански
семейства, от които 26 са от Мала Азия и останалите от други места. Имайки в
предвид тази информация, относно настанените бежански семейства, трябва да се
приеме, че евентуално по-напред е имало мюсюлмански семейства, които са
напуснали селото, или че има и българи, които са напуснали селото, което не е
отразено до сега в литературата, защото едва ли са настанени повече семейства
от наличният сграден фонд.
През 1926 г. селото е прекръстено на Поликарпи и е
прехвърлено към община Маврово.
Според преброяването от 1928 г. в селото живеят 585 жители,
от които 279 мъже и 306 жени, в това число и 195 бежанци, които са пристигнали
след 1922 г.
Според статистиката от 1932 г. от всичко 75 семейства, само
10 са запазили славянското си самосъзнание, останалите вече са започнали да се
променят.
Според преброяването от 1940 г. в селото живеят 735 човека,
от които 374 мъже и 361 жени.
По време на окупацията през Втората световна война с
антигръцки прояви се били 92 човека. Избягали в Сърбия или България 12 човека.
Според статистиката от 1945 г. в селото живеят 740 жители,
от които 370 са славяноговорящи.
По време на Гражданската война в Гърция - 5 деца от Личища
са изведени от страната от комунистическите части като деца – бежанци, а в началото на
1949 г. селото е обезлюдено и населението му преселено в с. Маврово, за да
не оказва помощ на ДАГ. След приключването на Гражданската война жителите му се
завръщат.
Според преброяването от 1951 г. в селото са останали 184
жители.
През 1963 г. в селото се сформира подразделение на
младежката организация „Ламбракис”, в която са членували хора с
българско самосъзнание. Според спомените на тези, които са членували в нея, местното ръководство е
изпълнявало функциите на областно ръководство за Костурско.
Надморската височина, на която се намира селото е 618 м.
В спомени, документи, книги и в интернет пространството,
като жители на това село се споменават следните лица:
Анастаси - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Аргир - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Аргирус, Емануил – роден
през 1884 г.; емигрира в САЩ през 1907 г.; според
Д. Литоксоу, е декларирал, че е македонец. /виж:www.freewebs. com/onoma/ metanastes.htm./
Брайко - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Василев, Тръпко – роден
на 14.ІІІ.1876 г.; през 1906 г. завършва общия курс на Държавното рисувално
училище в София; основната професия на Василев е декоратор, но художественото
му наследство се състои предимно в пейзажи; през 1910 г. открива първата
художествена галерия в София, която става известна като „Тръпковата галерия“;
въпреки недоброто си материално положение той поддържа галерията в продължение
на години и така допринася много за популяризирането на изобразителното изкуство
в България; по-известни негови платна са : „Люто в гората“ и „В гората“, и
двете рисувани през 1956 г. и притежание днес на Националната художествена
галерия; през 1957 г. е удостоен с орден „Кирил и Методий” I ст.; умира на
9.ХІ.1970 г. в София. /виж: Укипедия – Тръпко Василев. /
Василиос /Висилиос/ -
споменава се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в
Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Георги - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Глигорио, Козма – родена
през 1890 г.; емигрира в САЩ през 1907 г.; според
Д. Литоксоу, е декларирал, че е македонец. /виж:www.freewebs. com/onoma/ metanastes.htm./
Гогов, Атанас Евтимов
– роден на 11.VІІІ.1938 г.; има завършен 6 клас в гръцко училище; един от
ръководителите и организаторите на младежката организация „Ламбракис”;
арестуван първоначално в Костур, а след това прехвърлен в Кожани, където е
осъден на 6 месеца затвор; след излизането си от затвора, успява да се
прехвърли в Италия, а после се установява в Западна Германия. /виж: Шклифов, Бл. Костурският говор..., с.
153-155./
Гогов, Евтим – баща
на Атанас и Никола; убит през 1947 г., за това че синът му се включил в
редовете на ДАГ. /виж: Шклифов, Бл.
Костурският говор..., с. 153./
Гогов, Никола Евтимов
– по време на Гражданската война се сражава в редовете на ДАГ; загинал през
1947 г. /виж: Шклифов, Бл. Костурският
говор..., с. 153./
Гямев, Цветко - вземал
участие в Креснеско – Разложкото въстание от 1878-1879 г. като четник от чета
№8 под водачеството на Григорий Огненов и Кара-Коста Иванов. /виж: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%
D1%80_%D0%9E%D0%B3%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2./
Дамянов, Мане – член
на младежката организация „Ламбракис”;
по време на военната хунта е арестуван. /виж: Шклифов, Бл. Костурският говор..., с. 154./
Димитриос - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Дросо, Киро - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Йоаникио – монах;
споменава се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора.
/виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Калини – монахиня;
споменава се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора.
/виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Калиники – монахиня;
споменава се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора.
/виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Калос - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Калос, Тиома - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Керамичиев, Димитър –
роден на 2.VІІІ.1936 г.; едно от децата бежанци от селото; през 1961 г.
завършва филосовския факултет на Скопския университет; през 1979 г. завършва
магистратура в Белградския университет във Факултета по политология; от 1981 г.
започва да работи във Факултета за физическа култура, като преподавател по
психолоия на спорта; през 1991 г. защитава докторантура в Скопския университет;
професор е на Белградския университет; умира на 25.V.2008 г. в Скопие. /виж: Македонска енциклопедиjа, т.1...,
с.688./
Койко - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Константин – монах;
споменава се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора.
/виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Лазов, Петър – вземал
участие в Креснеско – Разложкото въстание от 1878-1879 г. като четник от чета
№8 под водачеството на Григорий Огненов и Кара-Коста Иванов. /виж: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%
D1%80_%D0%9E%D0%B3%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2./
Мерсо - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Наумо, Коле – роден
през 1872 г.; емигрира в САЩ през 1907 г.; според
Д. Литоксоу, е декларирал, че е македонец. /виж:www.freewebs. com/onoma/ metanastes.htm./
Панайоти – монах;
споменава се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора.
/виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Пенко - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Петров, Никола - вземал
участие в Креснеско – Разложкото въстание от 1878-1879 г. като четник от чета
№8 под водачеството на Григорий Огненов и Кара-Коста Иванов. /виж: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%
D1%80_%D0%9E%D0%B3%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%B2./
поп Бойко /Брайко/ - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
поп Васил – екзархийски
свещеник; обслужвал Хрупишката енория; убит с камъни по време на Илинденското
въстание. /виж: Тзавела, Хр. Спомени на
Анастас Лозанчев..., с. 640; Македонски дневник (спомени на Търпо Поповски...,
с. 98-99./
Роксо - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Романо, Дука – монах;
споменава се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора.
/виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Самаров, Киро - член
на младежката организация „Ламбракис”;
по време на военната хунта е арестуван. /виж: Шклифов, Бл. Костурският говор..., с. 154./
Сидов, Яни – бил
е сред основателите на младежкото подразделение на организацията „Ламбракис” в
родното си село; арестуван по време на хунтата и осъден на 7 месеца затвор в
Кожани. /виж: Шклифов, Бл. Костурският
говор..., с. 154./
Ставиа, Андреа – родена
през 1873 г.; емигрира в САЩ през 1907 г.; според
Д. Литоксоу, е декларирал, че е македонец. /виж:www.freewebs. com/onoma/ metanastes.htm./
Тиодо – преосвещеник;
споменава се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора.
/виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Томо - споменава
се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора. /виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
Фотини – монахиня;
споменава се в поменика на манастира „Преображение” /Големия Метеор/ в Метеора.
/виж: Σπανός, Β. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΙ11ΣΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΦΙΕΡΩΤΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ 421 ΤΟΥ ΜΕΓ. ΜΕΤΕΩΡΟΥ (1592/3-19ος
ΑΙΩΝΑΣ)./
39.Христо, Паун – роден
през 1890 г.; емигрира в САЩ през 1907 г.; според
Д. Литоксоу, е декларирал, че е македонец. /виж:www.freewebs. com/onoma/ metanastes.htm./
Няма коментари:
Публикуване на коментар